duminică, 8 noiembrie 2009

Chef cu străbunica

Străbunicul din partea mamei, tatăl bunicului, a primit după primul război mondial un pământ în centrul Călăraşului. Veteran de război, a schimbat multe meserii, mi le amintesc pe cea de poliţist şi de factor poştal. Pe bucata lui de pământ s-au făcut două străzi, Plevna şi Griviţa, pe care au fost multe case ale neamurilor mele. Într-una din ele au stat şi bunicii mei. Bunicul era pasionat de gadgeturi, a avut primul patefon de pe stradă. La el se organizau la sfârşit de săptămână ceaiuri dansante. La unul din ceaiurile astea a cunoscut-o pe bunica, venită proaspăt din Silistra, cu schimbul obligatoriu de populaţie. N-am poze de acolo, dar am o poză cu neamurile mele din Constanţa - din partea tatălui - la un (probabil) botez de la finalul anilor 30. Tata recunoaşte casa (e casa bunicului lui) şi pe străbunica mea. Nu mai ştiu acum care este ea în poză. De remarcat că ei n-aveau patefon, se bazau pe acordeonist...


28. Chef cu străbunica


Dacă tot suntem la capitolul party, o poză cu bunicul, fraţii lui şi trupa de irozi "Iancu Jianu". Poza e din 1931.


27. Irozii

Un comentariu: