joi, 15 octombrie 2009

În loc de Pleşu

Azi trebuia să merg la prima conferinţă de la MŢR a Institutului de Istorie a Religiilor, ţinută de Andrei Pleşu. Înainte aveam de mers pe la Muzeul Ţăranului şi Muzeul Satului cu nişte colegi, cu scopul de a face un (mă rog) studiu comparativ între cele două muzee. Plimbarea a fost ceva mai lungă decât mă aşteptam, aşa că am ajuns la Clubul Ţăranului la ora 19, sperând să prind măcar partea interactivă a conferinţei. Am dat de un club gol, cu doar câteva persoane pe la mese. Pupitrul şi scaunele pentru conferinţă erau la locul lor, dar nici urmă de Andrei Pleşu.
"Nu se mai ţine? A fost dar s-a terminat? Nu azi era?"
"Se anunţaseră 80 de persoane, dar ne-am trezit cu 350. I-am mutat în sala Bernea, dar nu-s sigur că mai găsiţi locuri nici acolo", mi-a spus chelnerul.
Ne-am aşezat cu câte o cană de vin fiert în faţă - azi a fost frrrrig în Bucureşti - şi-am luat un platou domnesc. Am avut norocul să ni se alăture un cercetător la MŢR, domn pe la şaizeci de ani, printre cele mai cu umor persoane pe care le cunosc. Auzind de tema noastră mi-a spus - cu umorul implicit - că muzeul este un loc despre sufletul ţăranului, dar e "un loc pentru domni şi doamne. M-am întâlnit odată cu ţăran pe aici pe holuri. Mi s-a părut foarte straniu!"

3. În loc de conferinţă

Un comentariu:

  1. Uau, Liviu, imi place asa de mult cum ai scris postul asta...! Par sentimentala, dar nu ma simt prea beton zilele astea si textul si poza m-au confortat incredibil dar adevarat, presimt ca o sa-mi placa blogul asta. Serios. Bravo

    RăspundețiȘtergere