marți, 27 octombrie 2009

De pază

15. De pază

7 comentarii:

  1. Cimitirul asta arata in poza parca ar fi in savana!:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, e prima data cand ma joc cu o poza HDR (High Dynamic Range). Poate am exagerat. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah nu, mie imi place cum ti-a iesit!, deci asta cum se face, e un program special sau cum? Ca eu de exemplu ma joc cu Picasa, dar banuiesc ca la tine ai facut altceva.

    RăspundețiȘtergere
  4. Se face cu diverse programe, eu am folosit Photomatix Pro. Pozele HDR se fac in mod normal cand n-ai suficienta lumina sau ai lumina nepotrivita. Exemplu: la poza cu masina de la "nu parcati pe iarba", aveam in jur un intuneric nasol (padurice), iar masina era cu tot soarele pe ea. Am ales poza cea mai decenta ca expunere, si chiar si acolo am lucrat ceva pana a iesit decent.

    Uel, in situatii din astea faci o poza cu bracketing (aceeasi pozitie, dar diferite tipuri de expuneri) sau o poza in format RAW. Eu la poza cu masina n-am avut inspiratia asta, m-am ales doar cu un JPEG ars... Daca ai poza asta in format RAW, o pui apoi in Photomatix si poti face (de fapt, face el cam tot) o expunere decenta, indiferent de diferenta de lumina intre zone.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cata "decenta" in comentariul meu. Stiu si alte adjective, parol. Da' am baut juma de sticla de vin decent...

    RăspundețiȘtergere
  6. A misto, asta poti s-o faci numa cu pozele RAW? Ca nu prea inteleg io principiile lu RAW si alea pe care le face un aparat normal. Adica daca expunerea e aiurea, io nu prea am reusit sa-i fac mare treaba...

    RăspundețiȘtergere
  7. Pai poti sa faci cu RAW (mai simplu, si au aproape toate aparatele) sau cu bracketing, daca aparatul tau are asa ceva. Aparatul meu are bracketing de 3 poze (apesi pe facut poza si el face trei poze cu expuneri diferite). Aparatele mai smechere au bracketing de 5 poze, altele n-au deloc.

    RăspundețiȘtergere